همیشه برای تقویت و یا تسکین دردها نیاز به خوردن داروهای شیمیایی نیست حتی گاهی می‌توان به کمک یک دمنوش خانگی ساده یا ترکیبی از گیاهان دارویی به نتیجه‌ی دلخواهمان برسیم. از آنجا که استخوان‌ها و مفاصل ، بدن را حمایت می‌کنند بنابراین بسیار حائز اهمیت است که به هرگونه ناراحتی و بیماری که آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از انجام فعالیت‌های روزمره جلوگیری می‌کند توجه شود.

تقویت مفاصل و استخوان ها
در این مقاله ما یکی از پرکاربردترین دمنوش‌ های خانگی را که برای تقویت این عضو مهم بدن پیشنهاد می‌شود را به شما معرفی خواهیم کرد.
مواد اولیه :

  • 2 قاشق غذاخوری تخم کدو تنبل
  • 2 قاشق غذاخوری دانه کنجد
  • 2 قاشق غذاخوری ژلاتین
  • 5 قاشق غذاخوری بذر کتان
  • 3قاشق غذاخوری کشمش
  • 1 فنجان عسل
تقویت مفاصل و تسکین دردهای مفصلی و استخوان ها

نحوه آماده سازی نسخه گیاهی تقویت استخوان و مفاصل

ابتدا تخم ها را داخل مخلوط کن بریزید بعد ژلاتین، کشمش، عسل را به آن بیفزایید سپس مواد را با سرعت زیادی 2 تا 3 دقیقه ترکیب کنید تا مخطوط یکنواختی بدست بیاید ؛ وقتی آماده شد مخطوط را داخل ظرف دربسته ای بریزید و داخل فریزر قرار دهید.

نحوه مصرف :
ترجیحا این نوشیدنی را با شکم خالی میل کنید ، اگر بخواهید قبل از شام و نهار هم می توانید میل کنید. برای تاثیر گذاری بیشتر مدت زمان بیشتری آن را نگه دارید. این نسخه را می توانید در نصف فنجان آب گرم حل کنید تا راحتر بنوشید. می توانید این دارو را بیشتر از دو ماه درفریزر نگه دارید.

چند پیشنهاد دیگر برای تقویت استخوان و مفاصل
برای بهینه سازی نتایج حاصل از این درمان طبیعی حفظ عادات غذایی خوب مهم است. به همین منظور پیشنهاد می کنیم :

  • مصرف الکل، غذاهای مضر، سدیم، شکر را محدود کنید.
  • از میوه ها، سبزیجات، گوشت غلات بیشتر استفاده کنید.
  • شیرهای گیاهی ترجیحا غنی شده با کلسیم ،منیزیم که استخوان ها و مفاصل را تقویت می کند بنوشید.
  • اگر التهاب و احتباس مایعات دارید مقدار زیادی آب و نوشیدنی ادرار آور بنوشید.
  • در آخر رژیم خود را باتوجه به توانایی های فیزیکی مکمل قراردهید.
تقویت مفاصل و تسکین دردهای مفصلی و استخوان ها

درد مفاصل
درد مفاصل می‌تواند به‌خاطر بسیاری از عوامل مختلف، از جمله آرتریت ، بورسیت و آسیب باشد. حتی بیماری های خاصی نظیر اوریون، هپاتیت و آنفولانزا می‌توانند باعث درد ناگهانی مفاصل شوند. علت و مکان هر چه که باشد، تا حد زیادی بر توانایی شما برای انجام کار در طول روز تاثیر می‌گذارد.
داروهای OTC یا داروهای تجویزی می‌تواند به کاهش درد مفاصل کمک کند، اما آن‌ها با عوارض جانبی ناخوشایند همراه هستند و می‌توانند با دیگر داروهایی که ممکن است مصرف کنند تداخل پیدا کنند. همیشه بهتر است ابتدا با کمترین روش کنترل درد شروع کنید و در صورت لزوم درمان خود را به کارهای سخت‌تر بسپارید. خوشبختانه، گیاهان طبیعی متعددی وجود دارند که می‌توانند به طور موثر درد را بدون عوارض جانبی تسکین دهند.
به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر شما هم از درد مفصل رنج می‌برید و شب‌ها هنگام خواب دچار  درد استخوان می‌شوید یا بیماری هایی، چون آرتروز مفاصل و آرتریت روماتوئید هر از چند گاهی به سراغتان می‌آید با استفاده از یک دمنوش گیاهی می‌توانید این درد‌ها را از بین ببرید.
مواد لازم برای تهیه این دمنوش خانگی
پنج الی شش عدد هویج
یک دوم قاشق چایخوری فلفل سیاه
حدود ۲ سانتی متر ریشه زنجبیل تازه و یک سانتی متر ریشه زردچوبه
همه‌ این مواد را با همدیگر در مخلوط کن بریزید و تا زمان بدست آمدن یک ترکیب یک‌دست، آن‌ها را با هم مخلوط کنید. ترکیب بدست آمده را باید قبل از وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام مصرف کرد. در این داروی خانگی انواع مواد مغذی برای نگه داشتن سلامت بدن نهفته است؛ موادی که التیام دهنده درد‌های عضلانی در اندام‌های مختلف بدن است.

چای گزنه دمنوشی برای درد مفاصل:
گزنه، یک گیاه خاردار و تیغ دار است و در از بین بردن ناراحتی ها به ویژه درد مفاصل بسیار کاربرد دارد و تاثیرگذار است.این گیاه شامل ترکیبات فعالی است که التهابات سیتوکین را کاهش می‌دهد.
سیتوکین ها، بیشتر در پاسخ به یک تحریک٬ ترشح می شوند و وظیفهٔ انتقال پیام بین یاخته ها را برعهده دارند و به علت پاسخ ایمنی التهاب را کاهش می‌دهند.
در برگ های گزنه، پروتئینی وجود دارد که سیتوکین های موجود در بافت مفاصل را فعال می کنند.چای گزنه ممکن است یکی از بهترین درمان ها محسوب نشود، اما هزینه کمی دارد و آسان و قابل دسترس برای استفاده می باشد.
چای آن را می توانید با برگ های خشک گزنه یا برگ های تازه گزنه تهیه کنید و مقداری عسل یا دارچین برای طعم بهتر به آن اضافه نمایید.

چای ریشه باباآدم دمنوشی موثر در تسکین درد مفاصل:
ریشه گیاه بابا آدم در بسیاری از داروهای گیاهی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.این گیاه شامل روغن های چربی است که برای کاهش التهاب کاربرد دارد.شما می توانید با استفاده از این گیاه یک چای تهیه کنید. ریشه های خشک شده آن را تکه تکه کنید و به آب در حال جوش بیافزایید، اجازه دهید تا 30 دقیقه بماند و سپس آن را بنوشید.

چای زنجبیل از دمنوش های رفع درد مفاصل:

  • یک عدد زنجبیل را خرد کنید و آن را به یک لیوان اضافه کنید و اجازه دهید تا 15 دقیقه بجوشد و هنگام استفاده از آن،مقداری عسل به خوبی هم بزنید و بنوشید.
  • از این ترکیب دو تا سه فنجان در طول روز برای کمک به کاهش درد مفصل و جلوگیری از پیشرفت آن بنوشید.
  • شما همچنین می توانید تکه ای زنجبیل تازه را هر روز بجوید و یا به غذایتان اضافه کنید.
  • شما حتی می توانید با استفاده از روغن زنجبیل چندین بار در طول روز مفصل های آسیب دیده تان را ماساژ دهید.

دمنوش دارچین مخصوص درد مفاصل:
دارچین به علت خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارد میتواند برای درمان و یا جلوگیری از التهابات و درد مفاصل و ماهیچه ها مفید باشد.یک قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری عسل را به یک لیوان آب گرم بیفزایید، هر روز صبح با معده خالی آن را بنوشید.
راه دیگر استفاده از دارچین این است که با مقداری آب و پودر دارچین خمیری تهیه کنیدو دو یا سه بار در روز ، برای چند دقیقه روی مفاصل آسیب دیده خود ماساژ دهید.

تقویت مفاصل و تسکین دردهای مفصلی و استخوان ها